A Világgazdasági Fórum Új kép az oktatás számára: a szociális és emocionális tanulás technológiával való előmozdítása elnevezésű jelentése szerint egyre nagyobb a különbség a között, amit a diákoknak tanítanak és amire a való életben szükségük lesz.
Aki ma munkahelyre pályázik annak együttműködőnek, kommunikatívnak kell lennie és jó problémamegoldó kell hogy legyen. Ezek a tulajdonságok többnyire a szociális és érzelmi tanuláson (Social and Emotional Learning – SEL) keresztül sajátíthatók el. A hagyományos jártasságok mellett ezek a tapasztalatok segítik előre a diákokat, hogy megállják helyüket a fejlődő digitális világban.
A kutatások bebizonyították, hogy azok a diákok, akiknek részük volt szociális és érzelmi oktatásban, olyan eredményeket értek el, amelyek átlagosan 11 százalékponttal magasabbak voltak, mint azok, akik nem. A SEL potenciálisan hosszú távú előnyökhöz vezet, mint például a magasabb foglalkoztatási arány és jobb teljesítmény.
A felmérés szerint jó vezetői képességek és a kíváncsiság is a legfontosabb dolgok közé tartoznak a jövő munkavállalói számára.
Egy másik, 2016-os jelentés a jövő foglalkoztatási tendenciáit és munkaerő-stratégiáját vizsgálta. A kutatás során felkérték a humán erőforrások vezetőit és a vezető globális munkáltatókat, hogy fejtsék ki véleményüket arról, hogy milyen tulajdonságokra lesz szüksége a jövő munkavállalóinak.
A jelentés alapján a toplista a következő:
A lista tovább folytatódik:
6. Érzelmi intelligencia
7. Ítélőkészség és döntéshozatali készség
8. Ügyfélközponthúság
9. Tárgyalókészség
10. Kognitív rugalmasság
Ezzel szemben a kompetenciák listája 2015-ben a következő:
- Komplex problémamegoldás
- Koordinációs készség
- Emberek irányítása
- Kritikus gondolkodásmód
- Tárgyalókészség
- Minőség-ellenőrző készség
- Szolgáltatásorientáció
- Ítélő- és döntéshozatali-készség
- Aktív hallgatás
- Kreativitás