oktatás egy designer szemével

Papírsárkány

Papírsárkány

Geocaching az oktatásban

2017. augusztus 23. - Oberajter Klára

geocaching (ejtsd: geokesing) szabadidős tevékenység, természetbarát hobbi, játék, mely a kincskeresés ősi szenvedélyére alapozva egyesíti a modern technikát (GPS, Internet) a természetjárással, a turizmussal és az ismeretterjesztéssel.
A játék hazai képviselője a Magyar Geocaching Közhasznú Egyesület (MGKE), amely Magyarország hivatalos geocaching honlapját üzemelteti.

A játékban mindenki részt vehet, aki a szabályzatban foglaltakat elfogadja, és önmagára nézve kötelezőnek tartja. A játékból való kizárás egyetlen oka a szabályzat szándékos megsértése lehet.

A játék mottója:

Ne vigyél el semmit, csak a fotóidat;
ne hagyj ott semmit, csak a lábnyomodat;
ne ölj meg semmit, csak az idődet!

Hogyan vigyünk el egy egész osztályt kincsvadászatra:
  1. Készítsünk egy Geocaching csomagot: GPS, kesztyű, elemlámpa, toll. Ha több diákkal indulunk útnak osszuk fel őket csoportokra és minden csoport kapjon 1-1 csomagot.
  2. Nevezzünk ki csapatvezetőket, akik kezelik a GPS-t, de tanítsuk meg mindenkinek a szerkezet használatát.
  3. Mutassuk meg az osztálynak előre Google Maps-en a területet, ahol a kincsvadászatot tervezzük. Ez segít, hogy később felismerjék a terepet és könnyebben állítják be a paramétereket.
  4. Nem muszáj csak a kijelölt kincsekre vadászni. Az éppen aktuális tananyaghoz is lehet igazítani a feladatot, saját kincseket készíteni és elrejteni azokat, majd pedig a diákoknak megadni a koordinátákat.
  5. A Geocaching ideális módja lehet a kooperatív oktatásnak. A csapatmunkán keresztül a diákok megtanulnak együtt dolgozni. Előre kioszthatják a feladatokat, majd pedig váltogathatják azokat minden újabb kincs megtalálásakor.
[caption id="attachment_661" align="aligncenter" width="1024"]geocaching pixabay.com[/caption]

Mit tanulhatnak ez által a diákok?

  • Földrajz, geológia, ökológia, történelem, stb.
  • Az abstract tantárgyak által tanultak használata a való életben: matematika, fizika, kémia...
  • Segít a diákoknak a logika és a problémamegoldó képességek fejlesztésében: rejtvények megoldása, kincsek keresése
  • Gyakorolhatják a csapatmunkát: online és valós világ
  • Írás és kreativitás : online közzététel, saját kincsek készítése (+elrejtése)
  • Matek: absztrakt fogalmak valódiak és relevánsak.
  • Nyelvtanárok használhatnak hajónaplót vagy online bejegyzéseket, ami a diákok írás és olvasási készségét fejleszti
  • Tornaórára is tökéletes
GPS eszköz nem feltétlenül szükséges a játékhoz, hagyományos térképpel is lehet eredményesen játszani. Nem mellékes, hogy a GPS eszköz használata egyúttal nem jelenti a láda automatikus és könnyű megtalálását, mivel egyrészt a szabadidős GPS készülékek helymeghatározási pontossága 10 méter nagyságrendű, másrészt a láda elhelyezője és a további játékosok igyekszenek a ládát elrejteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://apapirsarkany.blog.hu/api/trackback/id/tr7814170091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása